تبیان، دستیار زندگی

تدوام عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی از تدوام عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز خبر داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
 
تدوام عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز

 مرتضی آبدار (مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی) با اعلام خبر تدوام عملیات حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصرآهن تبریز گفت: محوطه باستانی عصرآهن که در شمال شرقی بنای مسجد کبود تبریز قرار دارد، گورستانی متعلق به عصر آهن و هزاره اول قبل از میلاد است، که به منظور حفاظت از آثار این سایت موزه، در سال ۹۶ پروژه مرمت و استحکام بخشی چهار گور از این مجموعه و اسکلت‌های انسانی داخل آنها توسط متخصصین حفاظت و مرمت اشیای تاریخی انجام پذیرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه سال گذشته همزمان با هفته میراث فرهنگی اولین نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن برگزار شد، ادامه داد:  پس از برگزاری نخستین نشست علمی بررسی حفاظت و مرمت آثار سایت موزه عصر آهن، فاز دوم این پروژه نیز در سال جاری به انجام رسید و طی آن برای ۶ گور نیازمند مرمت، اقدامات لازم حفاظتی و مرمتی در قالب  استحکام بخشی، رطوبت زدائی از دیواره قبور و مرمت اسکلت‌های انسانی داخل آن‌ها صورت پذیرفت.

آبدار در پایان خاطرنشان کرد: براساس برنامه ریزی صورت گرفته و در راستای تدوام این پروژه فاز سوم مرمت آثار این سایت موزه عصر آهن با اختصاص اعتبار لازم  در سال ۹۷ اجرا خواهد شد.

منبع : خبرگزاری ایلنا